Parkour

Parkour er kunsten å overkomme hindringer (som et gjerde eller en vegg) for å komme seg fortest fra A til B. Denne bevegelsen skal være 3 ting:

1. Trygg: Det er alltid alternativer tilpasset ditt eget ferdighetsnivå.
  2. Effektiv: Den perfekte gjennomføringen av teknikkene skal føre til at man har like mye eller mer fart og energi etter “trikset”.
  3. Flytende: Dette handler om å koble sammen triksene, slik at flere triks sammen ser ut som en bevegelse.

På partiet lærer man også Freerunning, som er ganske likt Parkour bortsett fra at man ikke nødvendigvis må komme seg fremover, men heller lage egne triks og å trene på alle slags kombinasjoner og triks som benytter seg av omgivelsene.

Mesteparten av læringen vil skje gjennom samarbeid og forskjellige leker. Hovedmålene med økta er at vi er trygge og har det artig. Det vil være treninger både inne og ute.

STED

Vi tilbyr parkour i Midtbyen og Granåsen. I løpet av året har vi treninger både innendørs og utendørs.

Gymsalen i Midtbyen

Gymsalen.gif

Hallen i Granåsen

hall4

Treningsavgift

HØSTEN 2020VÅREN 2021
Parkour og turntriks 1 / 2 dag(er)1850-2000,-/3350-3500,-1900-2000,-/3400-3550,-

Betalingslink for høstsemesteret sendes ut tre uker før semesteroppstart, og må betales senest en uke før oppstart. Ønsker du å beholde plassen din på samme parti til våren, må treningsavgiften for vårsemesteret betales i perioden 1. november til 6. desember. Husk også den årlige medlemskontigenten på 200,- som betales i januar. Nye medlemmer betaler medlemskontigenten for inneværende år ved påmelding til et parti.

Ved påmelding mindre enn en uke før oppstart betaler man treningsavgiften samme dag som man melder seg på partiet.

Timeplan høsten 2020 og våren 2021

GranåsenMidtbyen
Torsdager
Kl. 20.15-21.15 (P290, 10 år + FULLT)
Tirsdager
Kl. 19.00-20.00 (P192, 8 år + FULLT)
Fredager
Kl. 15.30-17.00 (P193, 13 år +)
Meld meg på
Kl. 17.00-18.30 (P194, 8-12 år FULLT)
Meld meg på

Er partiet du ønsker å melde deg på fullt? Trykk på “meld meg på” for å komme til ventelisten.

Trykk her for å gå til samlet timeplan og påmelding for alle våre partier.