Oppstartsinformasjon

Her finner du våre haller

Se kartinformasjon nederst på denne siden.

Adresse Granåsen:

Smistadveien 9-11. Inngang ned trappen til høyre for hovedinngangen.

Adresse Midtbyen:

Prinsens gate 1A.

Bruk av garderober

Vi har garderobefasiliteter tilknyttet alle hallene. Legg klær og sko i en egen bag som du legger i hyllene i hallen mens treningen pågår.

Spoortz

Fra og med høsten 2022 vil vi bruke Spoortz som informasjon- og kommunikasjonskanal på våre partier og andre gjentakende aktiviteter. Du vil få tilgang til partiet ditt i Spoortz like før oppstart, så fremt du har lastet ned appen og logget inn med medlemsprofilen din.

NB: Nye medlemmer får først tilgang til medlemsprofilen i appen rett før oppstart.

Last ned medlemsappen her:

• Trykk HER for å laste ned appen i Play Store
  • Trykk HER for å laste ned appen i App Store

Slik tar du i bruk den nye medlemsappen:

1. Du logger inn i appen med det mobilnummeret som du har registrert på medlemsprofilen til den eller de som er registrert som medlem i foreningen.
  2. Dersom du logger deg inn med medlemsprofilen til et av dine barn så kan du legge deg til som foresatt under menypunktet som heter «Meg». Har du flere barn så må du logge deg inn på alle barnas medlemskontoer i appen for å samle barna på én brukerkonto, som da er din egen. Trykk HER for å se fremgangsmåten med forklaring på video.
  3. Sjekk at alt av personlig informasjon er korrekt under “Personlig info”. Legg gjerne inn et profilbilde også.
  4. Når det nærmer seg oppstart så vil du få tilgang til partiet ditt i appen. Du vil også få invitasjoner til hver enkelt trening, hvor du enkelt kan gi tilbakemelding på hvorvidt du kommer på trening eller ikke.

Treningsklær

• Hva slags treningsklær man bruker på våre partier og grupper er valgfritt, men ta gjerne på en shorts og t-skjorte eller turndrakt og tights.
  • Alle skal være barfot på trening (eventuelt kan du ha på deg sklisokker).
  • Deltakere med langt hår skal ha håret oppsatt i strikk.
  • Av hensyn til sikkerheten ber vi om at alle tar av seg klokker, smykker, ørepynt, armbånd, ringer og lignende før treningen starter.
  • Ta med en full vannflaske på trening.

Foreningens kleskolleksjon

Les mer om foreningens kleskolleksjon ved å trykke HER.

Foreningens klubbkolleksjon kan kjøpes hos G-sport Lefstad i Munkegata 44. Du kan bli fordelskunde hos G-sport og G-max ved å registrere deg HER!

Foreningens klubbdrakter for kvinner/jenter

Våre nye og flotte klubbdrakter for jenter/damer kan bestilles ved å sende en mail til tt@trondhjemsturnforening

Gjenglemte klær

Gjenglemte klær leveres til Fretex hver måned. Påse at du får med deg alle dine eiendeler hjem fra treningen.

Telefonfri sone

Hallene våre er telefonfrie soner for både utøvere, ledsagere og foresatte. Telefonen skal kun brukes i forbindelse med nødvendig kommunikasjon og etter avtale med trener.

NB: Trenerne vil til enhver tid ha telefon tilgjengelig av sikkerhetsmessige årsaker. Trenerne fører også oppmøte og styrer musikk fra sine telefoner.

Viktig informasjon om fotografering og filming

Vi tillater ikke bilde- og/eller videotaking på våre treninger, og ber om at foresatte informerer egne barn om dette.

Les gjeldende lover for deling av bilder og videoer under våre åpne arrangementer her. Er du i tvil om hvorvidt du kan dele eller ikke? Da anbefaler vi deg å ikke dele.

Betaling

Husk å betale både medlemskontigenten og treningsavgiften/deltakeravgiften før du møter opp på våre aktiviteter.

Venteliste

Dersom barnet ditt står på venteliste vil du få e-post med tilbud om plass eller e-post med beskrivelse av aktiviteten du har fått plass på kun dersom det blir ledige plasser. Om du mottar et tilbud om plass har du 24 timer på deg til å betale aktivitetsavgiften, om ikke går plassen til nestemann på listen.

Bytte av parti

I starten av semesteret er det mulig å bytte parti så lenge vi har ledige plasser på det partiet du ønsker å bytte til. Dersom du ønsker å bytte parti sender du en e-post til tt@trondhjemsturn.no med følgende informasjon:

• Navn
  • Partinummeret til partiet du ønsker å bytte fra
  • Partinummeret til partiet du ønsker å bytte til

Skriv “Bytte av parti” i emnefeltet.

Angrefrist

Du har to treningsdager angrefrist etter innbetaling av treningsavgiften for å få tilbake deler av treningsavgiften. Du betaler da for medlemskontigenten samt 500,- av treningsavgiften som ikke er refunderbar.

Du kan melde deg av partiet ved å sende en e-post til tt@trondhjemsturn.no med en skriftlig bekreftelse på avmeldingen innen utgangen av din andre treningsuke (gjelder både for høstsemesteret og vårsemesteret). Antall treningsuker du har hatt regnes fra det tidspunktet du ble påmeldt partiet. Dersom du er påmeldt høstsemesterets partier regnes angreretten for vårsemesteret fra uke 2. Fra din tredje treningsuke vil påmeldingen være bindene, og treningsavgiften vil ikke bli refundert med mindre du kan fremvise legeattest.

Brannvern

Trondhjems Turnforening skal gjennomgå rutiner for brannvern med alle sine trenere, dette gjøres før semester og når det kommer nye trenere til foreningen. Alle våre brukere skal gjøre seg kjent med byggets rømningsveier.

Om brannalarmen går:

1. Trenere skal følge gjennomgått rømningsinstruks.
2. Foreldre som oppholder seg i bygget skal gå rolig ut nærmeste nødutgang.
2. Trenere skal samle barna og gå rolig ut av bygget, som beskrevet.
4. Foreldre kan møte sine barn på foreningens møteplass som er i Tinghusgaten mellom Statenshus og Trondheim Katedralskole. I Granåsen er møteplassen sør for bygget, ved det nye arenabygget.
4. Det er svært viktig at ingen foreldre tar barna sine ut av gruppen ved en eventuell evakuering.

Varsling

I Trondhjems Turnforening skal det være trygt og fint å være medlem. Om man likevel skulle oppleve kritikkverdige forhold i foreningen har vi opprettet en e-postadresse hvor man kan henvende seg/varsle om aktuelle forhold:

varsling@trondhjemsturn.no

Eksempler på hva man kan varsle om:

• Brudd på alminnelig lovgivning
  • Mobbing, trakassering og diskriminering
  • Personvern og informasjonssikkerhet
  • Forhold som utgjør en fare for personers liv og helse
  • Rusmisbruk
  • Andre kritikkverdige forhold

NB: Les fullstendig beskrivelse av hva et varsel må inneholde før du sender inn et varsel. Generelle tilbakemeldinger og spørsmål kan sendes til tt@trondhjemsturn.no.

Andre arrangementer og aktiviteter

Følg med på vår nettside og facebookside hvor vi fortløpende legger ut informasjon om arrangementer og aktiviteter våre deltakere kan være med på.

Grasrotandelen

Som de fleste andre idrettslag og foreninger er vi avhengig av inntekter for å kunne drive våre aktiviteter. Vi setter derfor stor pris på at alle våre medlemmer med familie velger å gi sin grasrotandel til foreningen. Du kan enkelt bidra ved å registrere deg elektronisk.