Nyttig informasjon før første treningsdag

Oppstart for høst- og vårsemesteret

Høstsemesteret starter opp i uke 36, mens vårsemesteret starter opp i uke 3 (uke 2 for alle partier 5. klasse + i Apparathallen). Det er ikke treninger i skoleferiene eller på helligdager. Du vil finne en komplett oversikt over partiets treningsdager på partiets påmeldingsside.

Informasjonsskriv

Informasjonsskriv for vårsemesteret vil bli sendt ut per e-post samt publisert på vår nettside når det nærmer seg oppstart.

Første treningsuke

I høst- og vårsemesterets første treningsuke vil vi ha registrering av alle medlemmer utenfor hallen i Granåsen og oppe i gangen utenfor gymsalen i Midtbyen. Vi ber derfor om at dere møter opp i god tid før første trening. Du beholder plassen din på partiet selv om du ikke har anledning til å møte første treningsdag.

På første trening inviteres foresatte inn i hallen for litt informasjon om semesterets treninger og aktiviteter.

Semesteravslutning

Under semesterets siste treningsdag vil deltakerne vise frem det de har lært i løpet av semesteret. Foresatte inviteres derfor inn i hallen under deler av treningen.

Foresatte

I Midtbyen har vi turnkafé og et galleri hvor foresatte kan oppholde seg under treningene. I turnkaféen får du kjøpt våre populære vafler samt noe godt å drikke. Her kan du også kjøpe t-skjorter fra foreningens kleskolleksjon.

I Granåsen kan foresatte oppholde seg i garderobene eller i friarealet ved hovedinngangen. I området ved turnhallen er det gode muligheter for å legge opp til både avslappende turer og annet treningsopplegg mens barnet ditt er på trening hos oss.

På foreldre- og barngruppene skal barna ha med seg én voksen på treningene. Vi har dessverre ikke plass til søsken eller flere voksne på treningene.

På Gymlek 4-6 år kan foresatte være med på treningen de første treningsdagene dersom dette er nødvendig. Våre trenere vil gjøre sitt ytterste for å bidra til at barnet ditt føler seg trygg under våre treninger.

Vi ber foresatte som ser på treningene om å ha mobilen i lomma/veska, og heller fokusere på de flinke deltakerne som trener 🙂

Viktig informasjon om fotografering og filming

Vi tillater ikke bilde- og/eller videotaking på våre treninger, og ber om at foresatte informerer våre deltakere om dette.

Les gjeldende lover for deling av bilder og videoer under våre åpne arrangementer her. Er du i tvil om hvorvidt du kan dele eller ikke? Da anbefaler vi deg å ikke dele.

Før og etter trening

• Vi ber om at alle barn og ungdom i Granåsen venter i garderobene til de blir hentet av treneren.
  • I Midtbyen kan foresatte slippe barna sine inn i hallen når det er tid for oppstart, og tidligere partier har avsluttet sine treninger. Om barnet ikke deltar på det første partiet er det viktig at barnet venter til treneren gir beskjed om at det er klart.
  • I Apparathallen i Midtbyen ber vi alle gymnaster vente utenfor hallen i kjelleren til treneren kommer for å hente gymnastene.

Treningsklær

• Hva slags treningsklær man bruker på våre partier og grupper er valgfritt, men ta gjerne på en shorts og t-skjorte eller turndrakt og tights på våre treninger.
  • På bena skal alle våre deltakere være barfot (alternativt kan man ha på seg sklisokker). Sko skal ikke brukes i våre haller.
  • Deltakere med langt hår skal ha håret oppsatt i strikk på trening.
  • Med hensyn til sikkerheten til både trenere og våre gymnaster ber vi om at alle tar av seg klokker, smykker, ørepynt, armbånd, ringer og lignende før treningen starter.
  • Ta med vannflaske på trening. I hallen i Granåsen settes vannflasker i de røde hyllene. I Midtbyen settes vannflaskene på scenen i gymsalen eller i hyllene i Apparathallen.

Foreningens kleskolleksjon og turndrakter

Les mer om foreningens kleskolleksjon ved å trykke HER.

Foreningens klubbkolleksjon kan kjøpes hos G-sport Lefstad i Munkegata 44. Du kan bli fordelskunde hos G-sport og G-max ved å registrere deg HER!

Dersom du ønsker å kjøpe turndrakt fra foreningen ber vi deg om å ta kontakt med administrasjonen for mer informasjon.

Garderober og oppbevaring

Ta med verdisaker inn i hallene. I gymsalen kan verdisakene legges på scenen. I Apparathallen og i hallen i Granåsen kan verdisakene legges i hyllene som står inne i hallene.

Midtbyen: I Midtbyen finner du våre garderober i kjelleren. Jentene skal benytte garderobe B, mens guttene skal benytte garderobe C. Barn i følge med foresatte bes benytte garderobe A. Vi ønsker ikke at det skiftes eller oppbevares sko, klær, bager eller lignende i hallene, kaféen eller i gangene. I garderobe B og C i Midtbyen er det satt opp skap som kan låses dersom man har med seg egen hengelås.

Granåsen: benytt garderobene for oppbevaring av klær eller lignende. Sko settes i skohyllene. Fra garderobene er det direkte utgang til hallen.

Gjenglemte klær

Gjenglemte klær leveres til Fretex hver måned. Påse at du får med deg alle dine eiendeler hjem fra treningen.

Andre arrangementer og aktiviteter

Følg med på vår nettside og facebookside hvor vi fortløpende legger ut informasjon om arrangementer og aktiviteter våre deltakere kan være med på.

Venteliste

Dersom barnet ditt står på venteliste vil du få en e-post med tilbud om plass dersom det blir ledige plasser på partiet.

Bytte av parti

I starten av semesteret er det mulig å bytte parti så lenge vi har ledige plasser på det partiet man ønsker å bytte til. For å bytte parti må du sende en e-post til tt@trondhjemsturn.no som inneholder følgende informasjon:

• Navn
  • Partinummeret til partiet du ønsker å bytte fra
  • Partinummeret til partiet du ønsker å bytte til

Angrefrist

Du har to treningsdager angrefrist etter innbetaling av treningsavgiften for å få tilbake deler av treningsavgiften. Du betaler da kun for de to første treningsdagene, medlemskontigenten samt omkostninger knyttet til betalingen.

Du kan melde deg av partiet ved å sende en e-post til tt@trondhjemsturn.no med en skriftlig bekreftelse på avmeldingen innen utgangen av din andre treningsuke (gjelder både for høstsemesteret og vårsemesteret). Antall treningsuker du har hatt regnes fra det tidspunktet du ble påmeldt partiet. Dersom du er påmeldt høstsemesterets partier regnes angreretten for vårsemesteret fra uke 2. Fra din tredje treningsuke vil påmeldingen være bindene, og treningsavgiften vil ikke bli refundert med mindre du kan forevise en legeattest.

Grasrotandelen

Som de fleste andre idrettslag og foreninger er vi avhengig av inntekter for å kunne drive våre aktiviteter. Vi setter derfor stor pris på at alle våre medlemmer med familie velger å gi sin grasrotandel til foreningen.

Slik gjør du det elektronisk

Du kan enkelt gi din grasrotandel til foreningen ved å trykke HER.

Slik gjør du det hos kommisjonær

1) Ta med ditt spillekort fra Norsk Tipping samt Trondhjems Turnforenings nummer som er 971432101.

2) Gå til en av Norsk Tippings Kommisjonærer.

3) Tippekommisjonæren foretar selve registreringen.