Nyttig informasjon før første treningsdag

Oppstart for høst- og vårsemesteret

Høstsemesteret starter opp i uke 36. Det er ikke treninger i skoleferiene eller på helligdager. Du vil finne en komplett oversikt over partiets treningsdager for høst- og vårsemesteret på partiets påmeldingsside.

Informasjon om COVID-19

Informasjonsvideo for partier i Midtbyen

Informasjonsvideo for partier i Granåsen

Vi tar situasjonen med Covid-19 på største alvor, og forventer at våre medlemmer med familie gjør det samme. Vi har derfor laget et informasjonsskriv som du skal lese før du besøker foreningens område. I dette informasjonsskrivet får du informasjon om hvordan vi forholder oss til viruset, hvilke tiltak vi har satt i gang og hvilke smittevernregler som er gjeldende. Se også informasjonsvideoen som gjelder for den turnhallen du skal ha treninger i.

Det er svært viktig at du som foresatt informerer barna dine om gjeldende smittevernregler, slik at de vet hvordan de skal forholde seg til situasjonen på trening.

Ved brudd på smittevernreglene vil man bli bedt om å forlate foreningens område.

Skulle det oppstå en situasjon hvor en eller flere treninger må avlyses på grunn av COVID-19 så vil du få beskjed om dette.

BETALING AV MEDLEMSKONTIGENTEN OG TRENINGSAVGIFTEN

Husk å betale både medlemskontigenten og treningsavgiften før du møter opp til første treningsdag. Dersom du ikke allerede har betalt kan du betale ved å trykke HER. Ta et skjermbilde av betalingen straks den er gjennomført, som du oppbevarer på telefonen din slik at du raskt kan vise frem kvitteringen på forespørsel.

SPOND

Vi bruker Spond som informasjon- og kommunikasjonskanal gjennom semesteret. Etter oppstart vil du motta en invitasjon til partiets spondgruppe. På forhånd er det fint om du laster ned appen.

Vi ber om at du registrerer hvorvidt barnet ditt vil møte opp på trening eller ikke i god tid før treningene starter (gjelder ikke første treningsuke).

Treningsklær

• Hva slags treningsklær man bruker på våre partier og grupper er valgfritt, men ta gjerne på en shorts og t-skjorte eller turndrakt og tights på våre treninger.
  • På bena skal alle våre deltakere være barfot (alternativt kan man ha på seg sklisokker). Sko skal ikke brukes i våre haller.
  • Deltakere med langt hår skal ha håret oppsatt i strikk på trening.
  • Med hensyn til sikkerheten til både trenere og våre gymnaster ber vi om at alle tar av seg klokker, smykker, ørepynt, armbånd, ringer og lignende før treningen starter.
  • Ta med vannflaske på trening.

Foreningens kleskolleksjon

Les mer om foreningens kleskolleksjon ved å trykke HER.

Foreningens klubbkolleksjon kan kjøpes hos G-sport Lefstad i Munkegata 44. Du kan bli fordelskunde hos G-sport og G-max ved å registrere deg HER!

FORENINGENS KLUBBDRAKTER FOR JENTER/DAMER

Våre nye og flotte klubbdrakter for jenter/damer kan bestilles med vippsnummer 71498. Ta kontakt med administrasjonen om du ønsker mer informasjon om turndraktene.

Gjenglemte klær

Gjenglemte klær leveres til Fretex hver måned. Påse at du får med deg alle dine eiendeler hjem fra treningen.

Viktig informasjon om fotografering og filming

Vi tillater ikke bilde- og/eller videotaking på våre treninger, og ber om at foresatte informerer egne barn om dette.

Les gjeldende lover for deling av bilder og videoer under våre åpne arrangementer her. Er du i tvil om hvorvidt du kan dele eller ikke? Da anbefaler vi deg å ikke dele.

Andre arrangementer og aktiviteter

Følg med på vår nettside og facebookside hvor vi fortløpende legger ut informasjon om arrangementer og aktiviteter våre deltakere kan være med på.

Grasrotandelen

Som de fleste andre idrettslag og foreninger er vi avhengig av inntekter for å kunne drive våre aktiviteter. Vi setter derfor stor pris på at alle våre medlemmer med familie velger å gi sin grasrotandel til foreningen.

Slik gjør du det elektronisk

Du kan enkelt gi din grasrotandel til foreningen ved å trykke HER.

Slik gjør du det hos kommisjonær

1) Ta med ditt spillekort fra Norsk Tipping samt Trondhjems Turnforenings nummer som er 971432101.

2) Gå til en av Norsk Tippings Kommisjonærer.

3) Tippekommisjonæren foretar selve registreringen.

Venteliste

Dersom barnet ditt står på venteliste vil du få en e-post med tilbud om plass dersom det blir ledige plasser på partiet.

Bytte av parti

I starten av semesteret er det mulig å bytte parti så lenge vi har ledige plasser på det partiet du ønsker å bytte til. Meld deg på det partiet du ønsker å bytte til, for så å gi oss beskjed om hvilket parti (oppgi partinummer) du ønsker å melde deg av. Dette gjør du ved å sende en e-post til tt@trondhjemsturn.no. Dersom du allerede har betalt treningsavgiften for et parti sender du oss en e-post som inneholder følgende informasjon:

• Navn
  • Partinummeret til partiet du ønsker å bytte fra
  • Partinummeret til partiet du ønsker å bytte til

Angrefrist

Du har to treningsdager angrefrist etter innbetaling av treningsavgiften for å få tilbake deler av treningsavgiften. Du betaler da kun for de to første treningsdagene, medlemskontigenten samt omkostninger knyttet til betalingen.

Du kan melde deg av partiet ved å sende en e-post til tt@trondhjemsturn.no med en skriftlig bekreftelse på avmeldingen innen utgangen av din andre treningsuke (gjelder både for høstsemesteret og vårsemesteret). Antall treningsuker du har hatt regnes fra det tidspunktet du ble påmeldt partiet. Dersom du er påmeldt høstsemesterets partier regnes angreretten for vårsemesteret fra uke 2. Fra din tredje treningsuke vil påmeldingen være bindene, og treningsavgiften vil ikke bli refundert med mindre du kan forevise en legeattest.

BRANNVERN

Trondhjems Turnforening skal gjennomgå rutiner for brannvern med alle sine trenere, dette gjøres før semester og når det kommer nye trenere til foreningen. Alle våre brukere skal gjøre seg kjent med bygget rømningsveier.

Om brannalarmen går:
1. Trenere skal følge gjennomgått rømningsinstruks.
2. Foreldre som oppholder seg i bygget skal gå rolig ut nærmeste nødutgang.
2. Trenere skal samle barna og gå rolig ut av bygget, som beskrevet.
4. Foreldre kan møte sine barn på foreningens møteplass som er i Tinghusgaten mellom Statenshus og Trondheim Katedralskole.
4. Det er svært viktig at ingen foreldre tar sine barn ut av gruppen ved en eventuell evakuering