Nyttig informasjon før første treningsdag

PÅMELDING TIL HØST OG VÅRSEEMSTERET

– 2. mai kl. 12.00* åpner påmeldingen til våre barne- og ungdomspartier som har trening fra mandag-torsdag i Apparathallen. Påmeldingen åpner kun for gymnaster som har deltatt på vårsemesterets partier i Apparathallen (NB: gjelder ikke for deltakere på voksenturn eller ekstra dag-partiet).
– 9. mai kl. 12.00* åpner prioritert påmelding for våre medlemmer.
– 22. mai kl. 12.00 åpner påmeldingen for nye medlemmer.
* For å kunne benytte deg av fortrinnsretten må medlemskontigenten for år 2018 være betalt. Vi anbefaler at du logger deg inn på din medlemsprofil før påmeldingen starter, slik at du kan sjekke at medlemskontigenten er betalt. Dersom medlemskontigenten ikke er betalt vil du ikke få prioritert påmelding til våre partier. Du kan logge deg inn på din medlemsprofil ved å trykke HER.

NB: du får ikke automatisk plass på høst- og vårsemesteret selv om du har vært deltaker på våre partier tidligere. Du må derfor melde deg på høst- og vårsemesteret dersom du ønsker å beholde plassen din på våre partier. Dersom partiet du ønsker å gå på er fullt kan du registrere deg på partiets venteliste.

OPPSTART FOR HØST- OG VÅRSEMESTERET

Høstsemesteret starter opp i uke 36, mens vårsemesteret starter opp i uke 2. Det er ikke treninger i skoleferiene eller på helligdager. Du vil finne en komplett oversikt over partiets treningsdager på partiets påmeldingsside

FØRSTE TRENINGSUKE

I høstsemesterets første treningsuke vil vi ha registrering av alle medlemmer utenfor hallen i Granåsen og oppe i gangen utenfor gymsalen i Midtbyen. Vi ber derfor om at dere møter opp i god tid før første trening. Du beholder plassen din på partiet selv om du ikke har anledning til å møte første treningsdag.

Midtbyen_og_granåsen_innganger

FORESATTE

I Midtbyen har vi et galleri og én turnkafé hvor foresatte kan oppholde seg under treningene. I turnkaféen får du kjøpt våre populære vafler, fruktkopper og noe godt å drikke.

I Granåsen kan foresatte oppholde seg i garderobene eller i friarealet ved hovedinngangen. I Granåsen er det mange aktivitetsmuligheter både inne i og utenfor bygget Trondhjems Turnforening holder til i. Her er det gode muligheter for å legge opp til både avslappende turer og annet treningsopplegg mens barnet ditt er på trening hos oss.

På foreldre- og barngruppene skal barna ha med seg én voksen på treningene. Vi har dessverre ikke plass til søsken eller flere voksne på treningene.

På Gymlek 4-6 år kan foresatte være med på treningen de første treningsdagene dersom dette er nødvendig. Våre trenere vil gjøre sitt ytterste for å bidra til at barnet ditt føler seg trygg under våre treninger.

FØR OG ETTER TRENING

• Vi ber om at alle barn og ungdom i Granåsen venter i garderobene til de blir hentet av treneren. 
  • I Midtbyen kan foresatte slippe barna sine inn i hallen når det er tid for oppstart, og tidligere partier har avsluttet sine treninger. Om barnet ikke deltar på det første partiet er det viktig at barnet venter til treneren gir beskjed om at det er klart. 
  • I Apparathallen i Midtbyen ber vi alle gymnaster vente utenfor hallen i kjelleren til treneren kommer for å hente gymnastene.

TRENINGSKLÆR

• Hva slags treningsklær man bruker på våre partier og grupper er valgfritt, men ta gjerne på en shorts og t-skjorte eller turndrakt og tights på våre treninger.
  • På bena skal alle våre deltakere være barfot (alternativt kan man ha på seg sklisokker). Sko skal ikke brukes i våre haller.
  • Deltakere med langt hår skal ha håret oppsatt i strikk på trening. 
  • Med hensyn til sikkerheten til både trenere og våre gymnaster ber vi om at alle tar av seg klokker, smykker, ørepynt, armbånd, ringer og lignende før treningen starter.
  • Ta med vannflaske på trening. I hallen i Granåsen settes vannflasker i de røde hyllene. I Midtbyen settes vannflaskene på scenen i gymsalen eller i hyllene i Apparathallen.

FORENINGENS KLESKOLLEKJSON OG TURNDRAKTER

Uke-34-2017-G-Sport-Lefstad_A4_Trondheim-turnforening

Foreningens klubbkolleksjon kan kjøpes hos G-sport Lefstad i Munkegata 44. Du kan bli fordelskunde hos G-sport og G-max å få 27 % rabatt på Umbro samt 10 % rabatt på alle ordinære varer ved å registrere deg HER!

Dersom du ønsker å kjøpe turndrakt fra foreningen ber vi deg om å ta kontakt med administrasjonen for mer informasjon om våre turndrakter.

GARDEROBER OG OPPBEVARING

Ta gjerne med verdisaker inn i hallene. I gymsalen kan verdisakene legges på scenen. I Apparathallen og i hallen i Granåsen kan verdisakene legges i hyllene som står inne i hallene.
Midtbyen: I Midtbyen finner du våre garderober i kjelleren. Jentene skal benytte garderobe B, mens guttene skal benytte garderobe C. Barn i følge med foresatte bes benytte garderobe A. Vi ønsker ikke at det skiftes eller oppbevares sko, klær, bager eller lignende i hallene, kaféen eller i gangene. I garderobe B og C i Midtbyen er det satt opp skap som kan låses dersom man har med seg egen hengelås.
Granåsen: benytt garderobene for oppbevaring av klær eller lignende. Sko settes i skohyllene. Fra garderobene er det direkte utgang til hallen.

GJENGLEMTE KLÆR

Gjenglemte klær blir enten kastet eller levert til Fretex hver måned. Vi ber dere om å sjekke at dere får med dere alle eiendeler hjem.

ARRANGEMENTER

Følg med på vår nettside og facebookside hvor vi fortløpende legger ut informasjon om arrangementer og aktiviteter våre deltakere kan være med på.

KOMMUNIKAJON OG TILBAKEMELDINGER

På hvert parti er det én hovedtrener. Foresatte bes om å henvende seg til hovedtreneren dersom man ønsker å formidle informasjon om sitt barn, eller dersom man har spørsmål angående treningen.
Våre trenere setter stor pris på skryt, og blir veldig glade for å få positive tilbakemeldinger fra foresatte. Vi har mange unge trenere som vi ønsker å lære opp samt utvikle. Dersom dere er misfornøyd med noe ber vi dere om å ta direkte kontakt med administrasjonen – slik at vi kan håndtere samt følge opp tilbakemeldingen på riktig måte.

Administrasjonen kan nås ved å sende en e-post til tt@trondhjemsturn.no eller ved å ringe oss. Tlf: 73520943 (kontortid: mandag-fredag kl 10.00-14.00).

VENTELISTE

Dersom barnet ditt står på venteliste vil du få en e-post med tilbud om plass dersom det blir ledige plasser på partiet.

BYTTE AV PARTI

I starten av semesteret er det mulig å bytte parti så lenge vi har ledige plasser på det partiet man ønsker å bytte til. For å bytte parti må du sende en e-post til tt@trondhjemsturn.no som inneholder følgende informasjon:

• Navn
  • Partinummeret til partiet du ønsker å bytte fra
  • Partinummeret til partiet du ønsker å bytte til

ANGREFRIST

Alle deltakere har 2 treningsdager angrefrist etter innbetaling av treningsavgiften for å få tilbake deler av treningsavgiften. Deltakerne betaler da kun for de 2 første treningsdagene, medlemskontigenten samt omkostninger knyttet til betalingen. For å kunne benytte seg av angrefristen må man sende en e-post til tt@trondhjemsturn.no med en skriftlig bekreftelse på at man ønsker å melde seg av partiet. Avmeldingen må være sendt før 3. treningsdag. Etter dette vil påmeldingen være bindende, og treningsavgiften vil ikke bli refundert med mindre man kan forevise en legeattest.

GRASROTANDELEN

Som de fleste andre idrettslag og foreninger er også Trondhjems Turnforening avhengig av inntekter for å kunne drive våre aktiviteter. Vi håper derfor at alle våre medlemmer med familie velger å gi sin grasrotandel til Trondhjems Turnforening.
Slik gjør du det:
1) Ta med ditt spillekort fra Norsk Tipping samt Trondhjems Turnforenings nummer som er 971432101.
2) Gå til en av Norsk Tippings Kommisjonærer.
3) Tippekommisjonæren foretar selve registreringen.