Oppstartsinformasjon

Informasjon om COVID-19

Informasjonsvideo for partier i Granåsen

Vi tar situasjonen med Covid-19 på største alvor, og forventer at våre medlemmer med familie gjør det samme. Idretten i Trondheim har utarbeidet egen smittevernsveileder , for å forenkle denne har vi laget gjeldende koronavettregler som alle må lese før de besøker foreningens område.

Ved brudd på koronavettreglene vil man bli bedt om å forlate foreningens område.

Skulle det oppstå en situasjon hvor flere treninger må avlyses på grunn av COVID-19 så vil du få beskjed om dette og treningene vil bli tatt igjen når hallen kan åpnes igjen.

Oppstart for høstsemesteret

Høstsemesteret starter opp i uke 35. Vi turner i 16 uker, med siste trening i uke 50. Normal trening i høstferien i uke 41.

Her finner du våre haller

For kartinformasjon se nederst på denne siden.

Adresse Granåsen:

Smistadveien 9-11. Inngang ned trappen til høyre for hovedinngangen.

Adresse Midtbyen:

Prinsens gate 1A.

Bruk av garderober

I midtbyen er det to garderober. Jentene skal bruke garderobe B, guttene bruker garderobe C.
I Granåsen er det en jente og en guttegarderobe. Foreldre som følger barna inn i garderoben må bruke den garderoben som passer sitt kjønn.
Av smittehensyn ønsker vi at dere bruker minst mulig tid i garderobene, og at dere helst skifter
om til treningsklær hjemme.

Man skal ikke legge igjen klær og sko i garderobene, men ta det med i en bag inn i hallen og legge det i hyllene. Når treningen er ferdig skal man i apparathallen forlate hallen igjennom garasjen. I gymsalen går man igjennom kaffeèn, og i Granåsen går alle ut igjennom døren i midten.

Spond

Vi bruker Spond som informasjon- og kommunikasjonskanal på våre partier og andre gjentakende aktiviteter. Etter oppstart vil du motta en invitasjon til partiets/aktivitetens spondgruppe. På forhånd er det fint om du laster ned appen. Ved påmelding fra og med første første treningsdag/aktivitetsdag må du ta kontakt med oss på tt@trondhjemsturn.no for å få tilgang til spondgruppen.

Vi ber om at du registrerer hvorvidt barnet ditt vil møte opp på aktiviteten eller ikke i god tid før aktiviteten starter, så fremt du har fått tilgang til spondgruppen.

Treningsklær

• Hva slags treningsklær man bruker på våre partier og grupper er valgfritt, men ta gjerne på en shorts og t-skjorte eller turndrakt og tights på våre treninger.
  • På bena skal alle våre deltakere være barfot (alternativt kan man ha på seg sklisokker). Sko skal ikke brukes i våre haller.
  • Deltakere med langt hår skal ha håret oppsatt i strikk på trening.
  • Med hensyn til sikkerheten til både trenere og våre gymnaster ber vi om at alle tar av seg klokker, smykker, ørepynt, armbånd, ringer og lignende før treningen starter.
  • Ta med vannflaske på trening.

Foreningens kleskolleksjon

Les mer om foreningens kleskolleksjon ved å trykke HER.

Foreningens klubbkolleksjon kan kjøpes hos G-sport Lefstad i Munkegata 44. Du kan bli fordelskunde hos G-sport og G-max ved å registrere deg HER!

Foreningens klubbdrakter for jenter/damer

Våre nye og flotte klubbdrakter for jenter/damer kan bestilles ved å sende en mail til tt@trondhjemsturn.no
Pris lang arm: 750,- kort arm: 630,- Ta kontakt med administrasjonen om du ønsker mer informasjon om turndraktene.

Gjenglemte klær

Gjenglemte klær leveres til Fretex hver måned. Påse at du får med deg alle dine eiendeler hjem fra treningen.

Viktig informasjon om fotografering og filming

Vi tillater ikke bilde- og/eller videotaking på våre treninger, og ber om at foresatte informerer egne barn om dette.

Les gjeldende lover for deling av bilder og videoer under våre åpne arrangementer her. Er du i tvil om hvorvidt du kan dele eller ikke? Da anbefaler vi deg å ikke dele.

Betaling

Husk å betale både medlemskontigenten og treningsavgiften/deltakeravgiften før du møter opp på våre aktiviteter. Dersom du ikke allerede har betalt kan du betale ved å trykke HER. Ta et skjermbilde av betalingen straks den er gjennomført, som du oppbevarer på telefonen din slik at du raskt kan vise frem kvitteringen på forespørsel.

Venteliste

Dersom barnet ditt står på venteliste vil du få e-post med tilbud om plass eller e-post med beskrivelse av aktiviteten du har fått plass på kun dersom det blir ledige plasser. Om du mottar et tilbud om plass har du 24 timer på deg til å betale aktivitetsavgiften, om ikke går plassen til nestemann på listen.

Bytte av parti

I starten av semesteret er det mulig å bytte parti så lenge vi har ledige plasser på det partiet du ønsker å bytte til. Meld deg på det partiet du ønsker å bytte til, for så å gi oss beskjed om hvilket parti (oppgi partinummer) du ønsker å melde deg av. Dette gjør du ved å sende en e-post til tt@trondhjemsturn.no. Dersom du allerede har betalt treningsavgiften for et parti sender du oss en e-post som inneholder følgende informasjon:

• Navn
  • Partinummeret til partiet du ønsker å bytte fra
  • Partinummeret til partiet du ønsker å bytte til

Angrefrist

Du har to treningsdager angrefrist etter innbetaling av treningsavgiften for å få tilbake deler av treningsavgiften. Du betaler da kun for de to første treningsdagene, medlemskontigenten samt omkostninger knyttet til betalingen.

Du kan melde deg av partiet ved å sende en e-post til tt@trondhjemsturn.no med en skriftlig bekreftelse på avmeldingen innen utgangen av din andre treningsuke (gjelder både for høstsemesteret og vårsemesteret). Antall treningsuker du har hatt regnes fra det tidspunktet du ble påmeldt partiet. Dersom du er påmeldt høstsemesterets partier regnes angreretten for vårsemesteret fra uke 2. Fra din tredje treningsuke vil påmeldingen være bindene, og treningsavgiften vil ikke bli refundert med mindre du kan forevise en legeattest.

Brannvern

Trondhjems Turnforening skal gjennomgå rutiner for brannvern med alle sine trenere, dette gjøres før semester og når det kommer nye trenere til foreningen. Alle våre brukere skal gjøre seg kjent med byggets rømningsveier.

Om brannalarmen går:

1. Trenere skal følge gjennomgått rømningsinstruks.
2. Foreldre som oppholder seg i bygget skal gå rolig ut nærmeste nødutgang.
2. Trenere skal samle barna og gå rolig ut av bygget, som beskrevet.
4. Foreldre kan møte sine barn på foreningens møteplass som er i Tinghusgaten mellom Statenshus og Trondheim Katedralskole. I Granåsen er møteplassen sør for bygget, ved det nye arenabygget.
4. Det er svært viktig at ingen foreldre tar barna sine ut av gruppen ved en eventuell evakuering.

Varsling

I Trondhjems Turnforening skal det være trygt og fint å være medlem. Om man likevel skulle oppleve kritikkverdige forhold i foreningen har vi opprettet en e-postadresse hvor man kan henvende seg/varsle om aktuelle forhold:

varsling@trondhjemsturn.no

Eksempler på hva man kan varsle om:

• Brudd på alminnelig lovgivning
  • Mobbing, trakassering og diskriminering
  • Personvern og informasjonssikkerhet
  • Forhold som utgjør en fare for personers liv og helse
  • Rusmisbruk
  • Andre kritikkverdige forhold

NB: Les fullstendig beskrivelse av hva et varsel må inneholde før du sender inn et varsel. Generelle tilbakemeldinger og spørsmål kan sendes til tt@trondhjemsturn.no.

Andre arrangementer og aktiviteter

Følg med på vår nettside og facebookside hvor vi fortløpende legger ut informasjon om arrangementer og aktiviteter våre deltakere kan være med på.

Grasrotandelen

Som de fleste andre idrettslag og foreninger er vi avhengig av inntekter for å kunne drive våre aktiviteter. Vi setter derfor stor pris på at alle våre medlemmer med familie velger å gi sin grasrotandel til foreningen. Du kan enkelt bidra ved å registrere deg elektronisk.