Turnpartier 5. klasse +

Vi har turnpartier for barn i alderen 9 år +.  Vi vektlegger basisøvelser som vil gi et godt grunnlag for å jobbe videre med mer utfordrende elementer, og som samtidig bidrar til at gymnastene får bedre progresjon. På turnpartiene trener vi på øvelser innenfor frittstående, hopp, skranke, svingstang, bom, bøylehest/sopp, tumbling, trampett og ringer.

jenter9m3.jpg

Våre turnpartier for 5. klasse + er oppdelt i nivåer. Les mer om nivåene HER.

DELTA I REGIONALE KONKURRANSER INNENFOR TROPPSTURN OG APPARATTURN

På våre turnpartier for 5. klasse + vil gymnaster som er på nivå 2 eller høyere få tilbud om å delta i regionale konkurranser som arrangeres i regi av foreningen. Det vil være mulighet for å delta i regionale konkurranser både innenfor troppsturn og apparatturn. Det er selvfølgelig frivillig om gymnastene ønsker å delta i konkurransene.

Hva er apparatturn?

Apparatturn er tradisjonell turn hvor gymnastene trener og konkurrerer i individuelle øvelser i apparatene hopp, skranke, bom, frittstående, svingstang, ringer og bøyler. Jenter og gutter konkurrerer i forskjellige apparater.

Hva er troppsturn?

Tropp er en lagidrett der lag med jenter, gutter eller en miks av begge kjønn konkurrer sammen i apparatene trampett og tumbling/matte. I tillegg vil gymnastene også ha et felles frittståendeprogram.

TIMEPLAN OG PARTIER

Du kan velge mellom partier som har 1 eller 2 treninger i uken. Dersom du ønsker å trene mer kan du i tillegg velge et av våre ekstra dag-partier. En fullstendig oversikt over våre turnpartier 5. klasse + finner du HER!

STED

Vi tilbyr turnpartier 5. klasse + i Midtbyen.

Apparathallen i Midtbyen (nivå 2-3-partier)

Apparathallen

Gymsalen i Midtbyen (nivå 1-partier)

Gymsalen.gif