Vi tilbyr paraturngrupper for barn og ungdom i alderen 3-16 år.
På trening jobber vi med grov- og finmotoriske øvelser i våre apparater. Dette innebærer blant annet øvelser som å hoppe, henge, klatre, balansere og rulle. All undervisning er tilpasset hver enkelt gymnast sitt nivå.

Vi vil dele i grupper etter alder på partiet.

Vi ønsker at en foresatt/ledsager er med i aktiviteten i starten, til gymnasten eventuelt føler seg trygg nok til å delta i treningen alene. Foresatt/ledsager må være i nærheten.

Hva er paraturn?

Paraidrett brukes i dagligtalen i Norges idrettsforbund (NIF) som overordnet betegnelse for fagfeltet, i stedet for «idrett for mennesker med funksjonsnedsettelse». Seksjonen har fire målgrupper: bevegelseshemmede, hørselshemmede, synshemmede og utviklingshemmede. I Norges Gymnastikk- og Turnforbund bruker vi betegnelsen paraturn.

Treningsavgift

• Treningsavgift for høstsemesteret: 1700,-/1000,- per ekstra treningsdag. Dersom du ønsker å melde deg på flere paraturnpartier så kan du sende en e-post til tt@trondhjemsturn.no slik at du får tilsendt en rabattkode før du melder deg på ekstrapartiet.

Husk at du også må betale den årlige medlemskontigenten på 200,- for å kunne delta på våre aktiviteter.

Timeplan for høsten 2022 og våren 2023

Høstsemesteret starter opp i uke 35. Før du melder deg på et parti er det viktig at du leser informasjonen som står HER!

NB: Ved påmelding er det barnet/ungdommen du skal melde på.

Tirsdag
Para 7-16 år kl. 17.45-18.45 i Apparathallen

Torsdag
Para 3-13 år kl. 16.15-17.00 i Gymsalen

Er partiet du ønsker å melde deg på fullt? I så fall kan du sette deg opp på ventelisten til partiet ved å registrere en påmelding.

Trykk HER for å gå til samlet timeplan og påmelding for alle våre partier.