Vi tilbyr paraturngrupper for barn og ungdom i alderen 3-16 år.
På trening jobber vi med grov- og finmotoriske øvelser i våre apparater. Dette innebærer blant annet øvelser som å hoppe, henge, klatre, balansere og rulle. All undervisning er tilpasset hver enkelt gymnast sitt nivå.

Vi vil dele i grupper etter alder på partiet.

Vi ønsker at en foresatt/ledsager er med i aktiviteten i starten, til gymnasten eventuelt føler seg trygg nok til å delta i treningen alene. Foresatt/ledsager må være i nærheten.

Hva er paraturn?

Paraidrett brukes i dagligtalen i Norges idrettsforbund (NIF) som overordnet betegnelse for fagfeltet, i stedet for «idrett for mennesker med funksjonsnedsettelse». Seksjonen har fire målgrupper: bevegelseshemmede, hørselshemmede, synshemmede og utviklingshemmede. I Norges Gymnastikk- og Turnforbund bruker vi betegnelsen paraturn.

Treningsavgift

• Treningsavgift for høstsemesteret: 1700,-. Ved påmelding betaler du 500,- av avgiften (som ikke refunderes ved en eventuell avmelding). Resterende del av treningsavgiften blir sendt ut som en egen betaling, og skal betales før oppstart.

Husk at du også må betale den årlige medlemskontigenten på 200,- for å kunne delta på våre aktiviteter.

Timeplan for høsten 2022 og våren 2023

Høstsemesteret starter opp i uke 35. Før du melder deg på et parti er det viktig at du leser informasjonen som står HER!

NB: Ved påmelding er det barnet/ungdommen du skal melde på.

Tirsdag
Para 7-16 år kl. 17.45-18.45 i Apparathallen

Torsdag
Para 3-13 år kl. 16.15-17.00 i Gymsalen

Er partiet du ønsker å melde deg på fullt? I så fall kan du sette deg opp på ventelisten til partiet ved å registrere en påmelding.

Trykk HER for å gå til samlet timeplan og påmelding for alle våre partier.